Trend BIO je skoro nezastavitelný, a člověka až zaráží, co všechno a kdo všechno „jede na zelenou“. Navzdory tomu, že dnes je „in“ kupovat i zelenou zubní pastu, si některé značky uchovaly tradiční postupy a nenechaly se strhnout pomíjivým hitem přírodní kosmetiky. Jednou z nich je právě tělová kosmetika z laboratoří Vichy.
Čistota a závazek
Slogan „zdraví patří i pokožce“ rozhodně není včerejší, obzvláště uvědomíme-li si, kolik škodlivin se nám po procházce dnešním městem uhnízdí na obličeji. Chytlavým heslem a mávnutím stoprocentně sterilními letáky, kterými se Vichy prezentuje, ale situaci nezachráníme. Nutno však podotknout, že právě „čistá“ prezentace společnosti, důraz na sofistikovanou reklamu a vědecké pojetí je důvodem, proč si většina lidí tělovou kosmetiku Vichy dopřává. Otázka je, jestli to opravdu funguje.
Minerály jako univerzální lék pro pleť
Kosmetika Vichy zakládá svoji jedinečnost na zdroji termálního pramene Lucas, který je prokazatelně nejvíce mineralizovaný pramen ve Francii. Veškeré krémy, tělová kosmetika, emulze a čistící vody jsou založené právě na mineralizované vodě. Vzhledem k vysokému obsahu stopových prvků a minerálů mají přípravky působit blahodárně na naši pokožku.
Kromě jedinečného zdroje lázeňského pramene si laboratoře Vichy zakládají také na konzultaci s dermatology a jinými specialisty na pokožku. Společnost na svých stránkách uvádí garanty unikátního projektu; konkrétně se jedná o Českou dermatoverelogickou společnost JEP, Společnost pro korektivní dermatologii a kosmetologii a European society of Cosmetics and Aesthetic Dermatology.
To vyvrací teorii, že je tělová kosmetika Vichy v lékárnách jenom z toho důvodu, že v drogériích už není místo. Nutno také podotknout, že společnosti hraje v neposlední řadě do karet i skutečnost, že neprodává pod svojí značkou dekorativní kosmetiku a nevyužívá tak reklamy k tendenčnímu obchodu.
Diagnostika pleti – co oko nevidí
Kompletní rozbor a analýzu pleti není problém dostat ve většině moderních kosmetických salónů. Pomocí sond stanovují odborníci místa dominantního tvoření mazu, úroveň hydratace a hloubkové pigmentace naší pokožky. Na základě vytvořeného profilu obvykle dostaneme doporučení, jak se o pleť starat a čeho se vyvarovat. Zpravidla také následuje prezentace vhodných přípravků tělové a jiné kosmetiky, které salon prodává.
Taková diagnostika pleti může být poněkud deprimující. Na požádání dostanete obrázek, jak budete vypadat za deset nebo patnáct let, což vám může přidat ještě několik dalších vrásek jako bonus. Samozřejmě pouze v případě, že nebudete používat čtyři doporučené krémy denně. Katastrofy lze snadno odvrátit. Většinou.
Děsit potencionální zákazníky jejich zvrásněnými obličeji a digitálně z nich dělat dalmatiny je poměrně oblíbená strategie, jak získávat pro finančně náročnější péči relativně mladé zákazníky, kteří podobné otázky obvykle neřeší. Těm bystřejším to jistě připomíná oblíbenou kampaň Ministerstva dopravy – Nemyslíš, zaplatíš. V případě kosmetických přípravků pro tělo se ale heslo dá použít i obráceně. Kdo přemýšlí dopředu, platí.
O tom, jak bude zítra
Ale nebuďme skeptičtí. Skutečnost, že se nám většina prodejců snaží vnutit své všeléky, ještě neznamená, že na tom nic nebude. U kosmetiky Vichy není problém najít celou řadu spokojených zákazníků, kteří ověřenou kvalitu preferují pestrému trhu navzdory. A pokud si nejste jistí, vyzkoušejte. Společnost Vichy nabízí celou řadu vzorků, katalogů a prospektů zcela zdarma. U většiny Vichy pultů v lékárnách můžeme narazit na školenou poradkyni. A nedělejte si vrásky. Pokud nevyjde plán zachovat mládí do sedmdesáti, pořád si můžete koupit dalmatina.