Vyzdvihovat krásu Francouzek by bylo poněkud klišé, a já stejně fandím mottu, že nejkrásnější ženy jsou ty, které v sebe věří, ale pojďme se společně zadumat. Coco Chanel, Yves Saint Laurent a mnozí další; a podíváme-li se na dnešní špičkovou tělovou kosmetiku Vichy, La Roche, nebo třeba Bourjois, Darphin, zase jsme u Eiffelovky. Zajímá vás, proč tato kosmetika letí? Kde je kouzlo úspěchu? Mají Francouzi opravdu pro krásu talent, nebo jednoduše nemají co jiného na práci?
Tradice a definice krásy
Takže s barvou ven. Co na té Francii všichni mají? Proč by kupříkladu nemohla být lepší tělová kosmetika Švédská, Ruská, nebo ta, jejíž návod je třeba v sanskrtu? Také si nad tím občas lámete hlavu? Nejste sami. Jednoznačná odpověď asi neexistuje. Můžeme spekulovat o tradici, reklamě, specializaci výroby, inovativních nápadech, ale v zásadě jsou všechny zmíněné věci ano i ne. Co je poměrně pravděpodobné, je víceméně „sousedský“ původ (přece jenom, Invia uvádí nejkratší dobu letu 1h a 45min, to je s trochou neštěstí méně, než autem z Brna do Prahy) a splnění očekávání českého zákazníka. Pokud to vezmeme od podlahy – Paříž je módním srdcem světa, tudíž také definuje krásu. Není tedy divu, že dovede na její potřeby nejlépe odpovídat.
Bourjois Paris – slyšeli jste?
Primárně dekorativní kosmetika Bourjois se hrdě proklamuje mladší sestrou Chanel. Nevím, nakolik adekvátní titul to je, uvážíme-li, že Bourjois Paris založil muž – Alexandre Napoleon Bourjois (odtud asi ty nadnárodní ambice). Každopádně však rozsahem, variabilitou a referencemi zákazníků společnost ukazuje, že není žádné tintítko. V současném sortimentu můžeme najít jak sprchové krémy, gely, tělovou kosmetiku, parfémy a samozřejmě produkty kosmetiky dekorativní.
Původ značky můžeme vystopovat na divadelních parketech. Monsieur Alexandre Bourjois, značně znepokojen katastrofálním stavem divadelních líčidel, přichází s první pudrovou tvářenkou, kterou hrdě nazývá Pastel Joues. Tím docílil bezpochyby kýženého úspěchu u všech módních dam, ale v druhé řadě také založení dnešního Bourjois Paris. Přidaná hodnota se vždycky cení.
Doma i ve světě – na celé planetě?
Díky moderním technikám a inovativním přístupům je dekorativní i tělová kosmetika Bourjois hitem nejenom ve Francii. Na českém trhu firma prezentuje svoje výrobky od roku 1982, má tudíž více než dvacetiletou praxi s českými zákazníky. Co se Francie týče, původ značky datujeme k roku 1863. A to už je pěkná řádka let.
Díky relativně široké síti prodejen a vývojových center dovede dekorativní i tělová kosmetika Bourjois zcela bezchybně držet krok s potřeby zákazníka. K oblibě přispívá i relativně nízká cena, která je, oproti jiným hrdým francouzským značkám, více než příznivá.
Chcete-li prozářit den…
Bourjois se v současné době prezentuje především s kosmetikou dekorativní. Jejich primárním cílem je pestrost, zajímavé barvy a hry stínů (samozřejmě těch očních). Společnost sama uvádí, že jejich cílem je vystihnout líčením náladu a rozpoložení, a samozřejmě je v případě potřeby změnit, resp. vylepšit.
Co se tělové kosmetiky týče, navzdory příznivé kvalitě si na ní Bourjois nijak nezakládá. Krémové přípravky jsou v zásadě doplňkovým sortimentem pro spokojené zákazníky, kterých má společnost celou řadu. Jejich tělová kosmetika je dobře snášená, můžeme ji tedy aplikovat i na citlivou pleť. Poměrně oblíbené jsou sprchové gely Bourjois, které zákazníci často kladně hodnotí díky zajímavým vůním. Ty nabízí Bourjois také ve formě parfémů a toaletních vod. Heslo pro vůně je stejné, jako u líčení. Lehkost, pohoda a především to, co všichni potřebujeme: o trošku lepší den.